Sunday, October 17, 2010

Om jag bott i Stockholm...

Nu bor jag ju rätt nära Stockholm, så jämförelsevis med tiden då jag bodde uppe i Norrbotten så är det ju både lättare och snabbare att ta sig dit- dock inte billigare! I Stockholm har jag både familj och bästaste vännen! Så jag åker dit så ofta jag har råd. Men det är ändå allt för sällan. Men nu till det jag skulle skriva om:

Är du inte pryd, har humor och gillar kvinnor i alla dess former så kanske detta är något för dig?
Stockhholm Burlesque festival den 28-31 oktober! Den skulle jag gärna ha gått till och upplevt.

I artikeln säger de; "Folk är trötta på modellkroppar och vill ha riktiga kvinnor.." Såklart ska "naturligt smala" ta åt sig och skriva negativa kommentarer i fältet. Det handlar om att dagens kvinnoideal är ja, nästan onaturliga! För i media ser vi mest bara smala, jättesmala, eller otroligt smala kvinnor. De som är feta häcklas tills de BLIR smala. Ta Anna Book som ett exempel. Är man smal är man hälsosam, är man "tjock" så är man ohälsosam. Och tjock anses man vara direkt man har lite underhudsfett...

Burlesk handlar förvisso mycket om former för många, men om man LÄSER artikeln så står det att det FINA med burlesk är att ALLA kvinnor är välkomna- stora, små, runda, formiga, smala. Men ja, har man inga bröst kanske det heller inte är roligt att leka helikopter med dem- men det är ingen/inget som hindrar er!

Naturligt smala ska inte ta åt sig från sådana här artiklar, inte heller de som tränar osv. Kanske de som är normalviktiga, och har "planka" som ideal- för dem är det här väl ändå en bra sak? Att känna "Shit, visst har jag rätt stor rumpa och fläskig mage- Men det innebär inte att jag inte kan ha roligt, och det kan vara sexigt och vackert!".

Så Tunnisar, sluta ta åt er. Det har varit hetsjakt på "Tjockisar" sedan 80-talet, ni börjar gråta för att folk är mer uppmärksamma på folk med ätstörningar åt andra håller också (som tar sig form i avmagring). Det är inte nyttigt att vara ohälsosamt smal eller tjock såklart! Men vad är bäst? Att de som inte är naturligt smala, men naturligt befläskade(normalviktiga och hälsosamma- med hull!), ska få känna att de duger ? Eller jaga efter ett för dem onaturligt ideal?

...För man gör inte sådant här för att "Tjockisar" är avundsjuka på "er naturligt smala". Man gör det för att kvinnor kommer i alla former, och alla är attraktiva. Handlar bara om publiken.

Sen hela dskussionen om feminism, moral osv tänker jag inte ens röra vid. En till artikel om Knicker kittens .

No comments:

Post a Comment