Wednesday, December 22, 2010

Dan före dopparedan...

Nu är det juletider och folk säger "var snäll, tänk snällt, gör snällt". Men vet ni vad, jag är skitsur på en sak just nu, och planerar att vara en riktigt bitter fi**a - inte för att jag är "julstressad" eller för att jag har "för mycket fritid" eller "för lite liv". Jag är irriterad på något som jag säkert själv gör- och skapar irritation med- Att man tycker att uttrycka en åsikt är viktigt, men inte att andra ska få uttrycka sin. Sen att man uttrycker sig på ett sätt men MENAR en annan sak.

Tex en bekant som är nyfrälst småbarnsmorsa. Gläds med henne och så vidare. Men det går ibland över styr och likt en kulspruta skjuter hon ur sig floskler som tex; "Den som inte barn har, vet inte vad äkta kärlek är". När hon egentligen säkert menar att "inget är som ett barns kärlek", eller "att kärleken till ett barn är speciell/stark".

Men att som denna mamma ta PATENT på den så kallade "ÄKTA KÄRLEKEN" är.... Vad tror hon att hon är? Gud, Allah och Moder Theresa? Nä, hon är en morsa i nån liten håla i Norrbotten, som kände att ja, nu ska jag dela med mig av föräldrarnas visdom- äkta kärlek! Bra, nu slipper vi andra att leta. I samma veva som jag ifrågasatte detta uttalande får jag veta att det är bortom människans förstånd varför andra inte vill ha barn lika mycket som henne. Hur kan man vara funtad på det viset, att man inte vill ha meningen med livet- äkta kärlek. Så gott folk. Alla vi barnlösa, ofrivilliga, villiga eller vi som bara låter naturen ha sin gång - bara att lägga sig ner och ruttna bort. Vår existens är härmed befriad från all mening och relevans.

Och då jag uttalar hur äcklad jag är av denna arrogans, att påstå sig sitta på lösningen med "äkta kärlek" som är så omtvistad i generationer - så får jag höra "Ja tycker vad jag vill, sköt du ditt". Regel 1. Man tycker vad fan man vill i Sverige, ja överallt- men samma sekund man uttrycker det- speciellt i svart på vitt på internet, där andra tillåts ha fri tillgång till det- så är det öppet för andra att också "tycka" om saker. Men att påstå att halva Sveriges befolkning aldrig kommer att få uppleva "äkta kärlek" är ren jävla bullshit, och det tänker jag vara jävligt tydlig med att jag tycker!!

Note; Jag gillar barn och önskar även att själv kanske ha en eller två under mina vingar när det passar mig. Jag respekterar föräldrar, bran och bandet till ett barn. Det är inte DET jag ifrågasätter. Om du uppfattar det som så- läs om, läs rätt. Håller du fortfarande inte med mig- så är det okej, du får också tycka vad du vill, men det är synd att du tycker så fel ;) Tack och hej!



God jul på er.

---------------------------------

Märkligt nog tog mitt "klapp-paket" sig fram till min syster och hennes lilla familj i Piteå. Hoppas den bringar lite glädje, trots att jag ösnkat att jag haft mer kulor att slösa på min familj. Det viktiga är inte antalet presenter eller summan man lagt ned på den- utan tanken och omtanken. Jag har tur som har föräldrar och en syster som förstår det, annars kunde man ju ha slutat upp lite hur som helst :P



Kram på er.

No comments:

Post a Comment