Monday, January 19, 2009

Bloggen

Den här bloggen startades den 18 januari 2009 för att jag ville ha ett ställe att posta allt möjligt som jag hittar på som ryms inom pyssel och måleri. Så det är hit alla mina bilder hamnar hädanefter - foton, skisser, pyssel och scrapping. Jag är en riktig periodare så håll ögonen öppna även om det kan bli långt mellan posterna ibland.

Du som hittat hit för första gången,
och inte genom min andra åsiktsblogg- Välkommen!
(Ni övriga är självklart också välkomna- men ni vet nog vem jag är)

Jag kallas för Jean och älskar att måla. Att rita för mig är som kaffe och cigg är för andra. Jag har dock legat på latsidan och känner att jag inte har utvecklats mycket sedan jag gick estetiska konst och form på gymnasiet i slutet av 90-talet. Det vill jag förändra, men det är svårt. Men genom att samla mina saker här på ett och samma ställe så får jag en större överblick, och så får även du.

Vad för typ av "konstnär" är jag? En hobbykonstnär såklart! En målare och tecknare mer exakt. En med litet tålamod även om olja är väldigt skoj att kludda runt med så är min favorit akvarell, tusch, olje/torrpasteller, akryl och jag börjar även få upp intresset för bläck. Händer att jag kluddar lite i paint/Paintshop också. Jag vill testa allt! Allt!

Det är mig vänner och familj kommer till och ber om hjälp då de vill ha en tavla med ett speciellt motiv, förslag på tatueringar eller motiv på sin fondvägg ; Men jag är verkligen urkass på (att motivera mig till) att ta emot beställings jobb- såvida det inte tilltalar mig. Men även där vill jag utvecklas. Ge gärna förslag på teman och motiv, det man inte är bra på kan man alltid eftersträva...att bli bättre på.

Har du frågor kring mina bilder eller någonting annat, så ta kontakt via comment. Postar ni e:mails eller annat personligt för kontakt så får jag tag i dem men lägger såklart inte ut dem i bloggen.

Jag har aldrig ställt ut annat än i grupp med andra, och är väldigt sugen på att få göra det fler gånger. Så vet någon var man kan göra en sån småskalig sak utan att behöva vara en etablerar konstnär så är det jätteskoj. Gärna i grupp!

No comments:

Post a Comment