Wednesday, April 6, 2011

En "idé"

Ibland torkar kreativiteten helt enkelt ut- man väntar förgves på att den ska återkomma men det är lite som Aftonbladet artikel om sex- "ibland måste man tvinga igång det". Måla mer, mot sin vilja, då kan det komma igång! En dag sitter du där och det bubblar över!

Nä, skämt åsido. Men jag har en plan nu då skolan snart slutar och man söker jobb förgäves. Tills något vettigt dyker upp ska jag försöka genomföra en sak. Även om det är framtvingat, så är det nog "bra för karaktären" och säkert även utvecklande som målare.

En bild om dagen? Vad säger ni?
Lär bli lite hackigt i början- men det är mitt mål! En bild om dagen.
Minst 5 bilder i veckan, ja jag kan räkna- 5 bilder är inte en bild om dagen.
Man måste ju få lite andrum där emellan.

Orkar inte vänta på inspirationen eller "lusten",
den behöver en fet spark där bak.

1 comment:

  1. Hur går det med din plan? Själv har jag lite svårt att hitta någon inspiration till att skriva, lägger den mer på att fotografera ;-)
    Bildläraren på skolan blev intresserad av några av min foton. Tänkte ha det som ett motiv att måla av. och låna mig till att inspirera eleverna då de ska fotografera *L*
    Kram & puss
    //Mamma

    ReplyDelete